Você está na página 1de 6

1

mais abondo para teren esquecido os galegos a trxica fogueira do Monte Medlio, chegou un lexionario chamado Nigidius onde hoxe estn as ruinas do muio de Aldeguer, na encrucillada dos camios de Lousada, Viladroide, Naipin e Os Teixedais.
Eboracum, na Britnia, levado por Vespasiano a Roma cando a desfeita al na illa, e que despois viera de decurin para a Astrica. Nigidius nascera en Astrica, pero o seu pai pasralle os saberes de Modron e de Brn Vendigeit. Talla lei especial a Cerunnos, o mais proscrito dos deuses da sua raza, e gardaba ben os segredos deste deus das carballeiras, o cal os cristins comezaban x a identificar co Satn. brigantes da Gallaecia. Habia sculos que ficaran interrumpidas as comunicacins por mar entre uns e outros brigantes, pero gardbase a memria, e Nigidius era o primeiro que ia aproveitar as conquistas romanas para tentar a xuntanza dos fillos de Modron. En Aldeguer tia marcado un encontro cunha rapariga dos Lemavos que teria que ensinar-lle como seguir o camio. este e faloulles das memrias da raza e dos seus destios. Diso nada! -Respondronlle - Aqu smoslle mais romanos que ningun! Non faltaba mis!

Cando a Galiza levaba xa algn tempo baixo a pouta romana, non muito anda,

Nigidius non era de Roma, anda que a servira. Seu pai fora un brigante de

Nigidius desertara da sua lexin para levar unha mesaxe aos remanentes dos

Cando chegou, os vecios admiraron a armadura brilante de Nigidius. Confiouse

tudo, e correron a Lucus, a denuncialo. Nigidius foi decapitado en Lucus polos romans. O vello decurion, seu pai, morreu coa pena, en Astrica. maldicin:

Espirono, descobrronlle un torques coa figura de Cereunnos, tiveron medo, sobre

Mais antes de morrer, Nigidius amaldizoou aos seus delatores. E esta foi a

Esqueceredes por sculos quen sodes e de onde vindes, e as non poderedes chegar a ningures. Seredes sempre delatores, espins e renegados, cans de palleiro dos poderosos alleos que vos desprezarn. Falaredes coas suas lnguas e pensaredes cos seus pensamentos. En vez de ideais, teredes vans degoiros e envexas cativas que vos roern sen cesar. Conquistados para sempre dende dentro, nen a ter inimigos chegaredes, porque ningun pelexa cos runs, e non vos libertaredes nunca mis.
no ruxe-ruxe das follas ouviu a voz de Cereunnos:

Mais a moza dos Lemavos foi, co torques de Nigidius carballeira de Nemtona. E

Nigidius era home, o primeiro dos bs e xenerosos, pero non poda ver o que ns, os deuses vemos. Dgoche eu: Enterra o torques ao p do Carballo-Rei. Porque un da os primeiros en entregarse e esquecer as vellas verdades sern tamn os primeiros en se erguer e anunciar as verdades novas cando todo pareza perdido para os fillos de Modron. Enton voltar a lucir no brazo dos valentes o torques de Cerunnos, e acabar a maldicin.

dios relacionado con la fertilidad y la regeneracin ctnica (del griego antiguo khthnios, perteneciente a la tierra, de tierra), y divinidad de la abundancia y amo de los animales salvajes. Su rasgo ms particular son los cuernos de ciervo. En las representaciones que se conservan, se le ve anciano, con orejas y cuernos de un ciervo, portando un torque al cuello y en la mano. Est a menudo acompaado por una serpiente con cabeza de carnero o simplemente, con cuernos, esta simbiosis simboliza fertilidad y renacimiento (en la tradicin galica virilidad y renovacin), vinculado con el mundo inferior.

Cernunnos, en la mitologa celta, es la deificacin del animal macho cornudo, un

Gundestrup que se remonta al tercer o cuarto siglo antes de Cristo encontrado en Himmerland, Dinamarca en 1891,4 en el cual se muestra al dios con cuernos de ciervo sentado con las piernas cruzadas, con un torque en su cuello, con sus brazos levantadas porta en una mano otro collar y en la opuesta una serpiente con cuernos. Se encuentra rodeado de diversos animales: un oso, un lobo, un ciervo, un toro, un len, entre otros !! Mencionado por los Druidas como - Hugadan ( gran padre ) , Belatucardus ( origen de todo ) - Vitris ( el que fecunda ) . Su unin con su compaera Mater Dei ( diosa madre ) simboliza la tierra fecundada , la Tierra Madre , creadora de todo !! La mitologa celta y el druidismo guarda un profundo sentido de equilibrio y respeto a la naturaleza, en esta cultura se crea que espritus menores estaban encargados de cuidar la fauna y la flora de los bosques y cada elemento natural.

Una de las ms importantes evidencias tempranas se encuentra en el Caldero de

(tierra), salamandras (fuego), ninfas (agua) entre otros.

Estos son llamados elementales, entre los que estn: las slfides (aire), gnomos Sobre ellos estaban dioses como, Esus, Lugh, Brighid, Morrigan, entre otros y el Las informaciones exactas sobre el panten celta provienen de los romanos, por lo

encargado protector de los animales y dador de la fertilidad a la parte masculina del universo, era el dios cornudo Cernunnos

que se desconoce el nombre exacto que los antiguos celtas daban a la mayor parte de sus dioses incluyendo al dios con cuernos. El nombre Cernunnos es de origen latino, que significa "el cornudo" y solamente aparece inscrito en el llamado "Pilar de los navegantes" (Pilier des Nautes), un monumento galo-romano encontrado bajo la catedral de Notre Dame, en Pars, Francia en 1711. Dicho monumento se encuentra dedicado al emperador romano Tiberio por lo que su datacin se remonta hacia el siglo I a.C.

Você também pode gostar